Moestuin bij Op de Heuvel

Onze school heeft gezondheid hoog in het vaandel. Als school doen we veel om gezond gedrag te promoten. Zo hebben we als eerste school in Groesbeek een rookvrij schoolplein. Bewegen vinden we ook erg belangrijk, dit ziet u terug in de gymlessen die we elke dinsdag en donderdag verzorgen in onze eigen gymzaal.

Om gezond eten nog beter onder de aandacht te brengen is Op de Heuvel gestart met het zelf kweken van groente en fruit. Dit doen we samen met de leerlingen om ze te laten zien hoe planten groeien en hoe de groenten en fruit daaraan komen. We hebben dit in de klas gedaan in kleine kweekbakken, maar nu gaan we naar buiten in onze moestuin. Samen met de andere gebruikers van het voorzieningenhart zijn we druk met het verzorgen van de planten zodat we straks lekkere groente en fruit hebben. De leerlingen gaan hier dan ook zelf mee aan de slag om er een maaltijd van te maken.

Nu hopen op goed groeizaam weer!