Burgemeester bij eerste leerlingenraad

Burgemeester Mark Slinkman van de gemeente Berg en Dal zal aanwezig zijn bij de eerste leerlingenraad van onze school. De burgemeester heeft, als voorzitter van de gemeenteraad, veel kennis en ervaring op dit gebied. Hij wil dit dan ook graag met de leden van de leerlingenraad delen.

De leerlingenraad heeft als doel leerlingen meer bij de school te betrekken. We geven ze een stem in het beleid en laten ze ervaren hoe democratie in de praktijk werkt. Alle groepen, vanaf groep 4, hebben een vertegenwoordiger gekozen na een spannende verkiezing. De leerlingen konden zich presenteren en aangeven wat zij willen bereiken in de leerlingenraad. Zij zullen ook samen moeten zorgen dat de punten en ideeën vanuit de klas in de raad worden besproken en dat ze een meerderheid hebben voor hun idee.

Op 15 april staat de eerste bijeenkomst gepland, we maken er samen een feestje van.