Inspectie is positief

Op dinsdag 26 november is de onderwijsinspectie op bezoek geweest bij Op de Heuvel voor een herstelonderzoek. In oktober 2018 heeft de inspectie het oordeel ‘zeer zwak’ uitgesproken en daarbij een herstelopdracht gegeven aan de school. Deze opdracht heeft de school binnen een jaar naar tevredenheid van de inspectie uitgevoerd. De inspectie is een dag lang in de klassen komen kijken en heeft gesprekken gevoerd met het team, de leerkrachten en directie. Op basis van alle informatie komen zij tot de conclusie dat de school niet langer ‘zeer zwak’ is, maar de stap heeft gemaakt naar ‘onvoldoende’. Hoewel het misschien niet positief klinkt, is het een grote stap vooruit.

De school zal deze positieve ontwikkeling de komende tijd voortzetten. Samen met leerlingen en ouders werken we aan de verdere verbetering van het onderwijs.