Lezen in de vakantie

Het is al een beetje een traditie, een boek mee naar huis voor de vakantie. Ook dit jaar krijgen alle leerlingen van Op de Heuvel een boek mee naar huis om lekker in de vakantie te kunnen lezen.

Lezen is een vaardigheid en moet onderhouden worden. In de vakantie zien we dat kinderen minder lezen en dat is jammer. Om het lezen te stimuleren hebben we, samen met de Bruna in Groesbeek, nu wederom een boekenactie opgezet. Hiermee proberen we alle kinderen een boek  mee te geven dat uitdagend en leuk is en past bij het leesniveau.

Dit jaar hebben we voor het eerst ook een groep Oekraiense leerlingen op school. Natuurlijk krijgen zij ook een boek mee, maar voor hen is het natuurlijk wel een uitdaging om Nederlands te lezen. Daarom hebben we ervoor gekozen hen een strip mee te geven. De plaatjes ondersteunen de tekst en zo kunnen ze toch lezen en oefenen met de taal.